فهرست بستن

معرفی مفسرها و کامپایلرهای آنلاین برای زبان‌های برنامه‌نویسی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید خروجی یک قطعه کد را مشاهده نمایید بدون اینکه کامپایلر یا مفسر زبان برنامه‌نویسی را نصب نمایید. یا شاید از جمله افرادی هستید که در منزل دسترسی به کامپیوتر نداشته و امکان حضور در دانشگاه برای استفاده از امکانات آنجا برای انجام برخی تکالیف کم حجم برنامه‌نویسی برایتان ممکن نیست. در این صورت می توانید با تلفن همراه خود از مفسرها و کامپایلرهای آنلاین استفاده کنید. در این نوشته برخی از سایتها که امکان اجرای کدهای شما را به شکل رایگان می دهند معرفی خواهند شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر از طریق تلفن همراه هوشمندتان به اینترنت دسترسی دارید، می توانید با استفاده از بعضی سایت‌ها که امکان اجرای کدهایتان را فراهم کرده اند اقدام به برنامه نویسی کنید. طبعا در این حالت شما نمی‌توانید وظایف پیچیده و حجیم را انجام دهید ولی برای تمرینات دانشگاهی بخصوص زمانی که به کامپیوتر دسترسی ندارید می تواند گزینه خوبی باشد. در ادامه به معرفی چند ابزار آنلاین برای این منظور پرداخته خواهد شد.

 

این سایت چندین زبان برنامه‌نویسی از جمله پایتون، سی، سی++ و جاوا را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. نکته منفی این سایت این است که کاربر باید صبور باشد.

این سایت نیز از تعداد زیادی از زبان‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌نماید. با این وجود برخی از گوشی‌های هوشمند برای باز کردن سایت مشکلاتی را تجربه می‌نمایند.

پشتیبانی قوی و اجرای سریع کدها توسط این سایت فراهم آمده است. همچنین این سایت از زبان برنامه‌نویسی اُکتاو که سینتکس مشابه متلب دارد نیز پشتیبانی می‌نماید. با این حال به عنوان مثال برای زبان برنامه‌نویسی پایتون امکان استفاده از بعضی کتابخانه‌ها فراهم نشده است.

این مفسر سرعت کندی دارد با این حال بسیاری از کتابخانه‌های مورد نیاز برنامه‌نویسان را پشتیبانی می‌نماید.

این مفسر از کتابخانه‌های جنبی پایتون پشتیبانی نمی‌کند ولی سرعت مناسبتری دارد و برای شروع به یادگیری زبان برنامه‌نویسی پایتون مناسب است.

اکتاو یک زبان برنامه‌نویسی با سینتکس مشابه متلب است و به عنوان متلب free مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از بسته‌های مشابه تولباکسهای متلب نیز برای آن توسعه داده شده است.

  • اجرای آنلاین کدهای سی++ cpp.sh:

محیط ساده و کاربردی تعاملی برای اجرای آنلاین کدهای سی++. این سایت امکان انتخاب ویرایش کامپایلر و بعضی از پارامترهای کامپایل را نیز به کاربر می‌دهد.